Het aanmeten en maken van een prothese gaat volgens een bepaalde volgorde. Toch heb je de ene keer meer werk dan de andere keer. Soms neem je het zelfs mee naar huis. Uiteindelijk is het een stuk roze kunsthars en een aantal tanden en kiezen.
Het punt is de diversiteit in karakters van de verschillende klanten. Je maakt een gebit voor iemand en het moet aansluiten: niet alleen op de kaak, maar ook op het karakter.
Ik neem daarom ruim de tijd voor een intakegesprek. Je bouwt in de loop der jaren mensenkennis op en voelt wanneer hier ruimer mee om gegaan moet worden. Ik start pas met behandelen als ik én mijn klant de richting die het op moet gaan duidelijk voor ogen hebben.
Achteraf blijkt alles mee te vallen. Nogmaals: het zijn maar een aantal stappen ten behoeve van de totstandkoming van een gebitsprothese. Je voelt echter bij sommige klanten hoge drempels en die moet je samen nemen. Dat kost soms veel moeite en dat neem je wel eens mee naar huis.
Het doel heiligt echter alle middelen. Uiteindelijk is het doel dat de klant blij en tevreden is en dat ik dat ook ben. Op die manier krijg ik ook de beste reclame. Een tevreden klant vertelt het verhaal van de positieve ervaring bij mijn praktijk vaak door. Het gros van de patiënten die ik behandel komen bij mij terecht via mond-tot-mondreclame.
– Remko Brouwer
Leave a reply →
Reageer op dit artikel