Rate this post
  • Appen met je arts
    Rate this post

    Stel: je vraagt je ineens af of je toch niet even naar het ziekenhuis moet met een vervelende huiduitslag. Dan kun je je arts vanaf nu gewoon appen. Althans: als je wordt behandeld in Spijkenisse Medisch Centrum. Want het ziekenhuis werkt met de BeterDichtbij-app, een gratis app waarmee patiënten vragen kunnen stellen aan hun arts.

    Het is heel simpel: na de afspraak in het ziekenhuis installeer je de app op je computer, tablet of smartphone. Je kunt vanaf dat moment 24/7 vragen stellen over niet-spoedeisende zaken rond een onderzoek, de behandeling of de medicijnen. De arts en de poliassistentes ontvangen de berichten via een beveiligde webplatform en antwoorden binnen 3 werkdagen. De arts beantwoordt de medische vragen en de poliassistentes de niet-medische vragen.

    Groot succes
    Spijkenisse Medisch Centrum startte in april met de BeterDichtbij-app. Patiënten en artsen zijn positief over het gebruik ervan en inmiddels zijn er al 500 gesprekken aangemaakt.

    Videoconsulten
    In verband met de coronamaatregelen laat het ziekenhuis minder patiënten toe. Daarom wordt er nu op kleine schaal geëxperimenteerd met beeldbellen, een andere functionaliteit binnen de app. Als de eerste ervaringen positief zijn, wordt ook deze digitale toepassing breder ingezet.

    Paul van der Velden, voorzitter Raad van Bestuur van Spijkenisse Medisch Centrum: ‘Het is natuurlijk belangrijk dat we als arts en patiënt goed met elkaar kunnen communiceren, ook als we niet in elkaars nabijheid (kunnen) zijn. De BeterDichtbij-app is een uitstekend hulpmiddel daarvoor.’

    Meer weten?
    Wil je graag meer weten over de BeterDichtbij-app? Kijk dan op spijkenissemc.nl/beterdichtbij

    Leave a reply →

Reageer op dit artikel

Cancel reply